pomniejsz powiększ

INFORMATOR


URZĄD GMINY


GALERIA


JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE


JEDNOSTKI KULTURY


ORGANIZACJE POZARZĄDOWE


Linki

Biuletyn Informacji Publicznej Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski Starostwo Radziejów WKU Włocławek Dziennik Ustaw Monitor Polski ePUAP EBOI

Kalendarium

Agnieszki
Amalii

20

kwiecień

PWŚCPSN
1 1 2 3 4 5 6 7
2 8 9 10 11 12 13 14
3 15 16 17 18 19 20 21
4 22 23 24 25 26 27 28
5 29 30      

EBOI

poniedziałek, 07.12.2015 13:32

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta - najszybszą i najwygodniejszą formą komunikacji interesanta z urzędem.

EBOI to najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji interesanta z urzędem z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dzięki EBOI konieczność osobistego stawiania się w urzędzie zostaje zredukowana do minimum.

Wniosek powinien zostać podpisany za pomocą podpisu kwalifikowanego.

Aby skorzystać z metody należy założyć osobiste konto na EBOI Dobre Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta (EBOI).

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta do portal internetowy, którego przeznaczeniem jest zdalna obsługa interesantów w zakresie:

- przesyłania nowych pism w formie dokumentów podpisanych podpisem cyfrowym,

- śledzenia toku postępowania zarejestrowanej sprawy od momentu złożenia pisma do momentu otrzymania decyzji.

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta jest zintegrowane z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów w sposób pozwalający automatycznie przesyłać dane do systemu. Wnioski Elektroniczne trafiają na odpowiednie stanowiska, zaś status załatwionych spraw jest publikowany na stronie internetowej EBOI.

W praktyce proces wnoszenia pism za pomocą Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta (EBOI) dzieli się na etapy:

- logowanie się do EBOI za pomocą przyznanego wcześniej przy rejestracji konta oraz hasła;

- wypełnienie e-formularza lub pobranie dokumentu do podpisania;

- e-formularz lub dokument zostaje podpisany za pomocą kwalifikowanego podpisu interesanta;

- Urząd wysyła potwierdzenie złożonego dokumentu;

- Interesant może monitorować stan sprawy na EBOI;

- Urząd wydaje podpisaną cyfrowo decyzję, Interesant potwierdza otrzymanie decyzji.

W skład skrzynki podawczej wchodzi moduł odpowiedzialny za generowanie poświadczenia odbioru dokumentu. Korzysta on z bezpiecznego modułu sprzętowego (HSM) w celu wydajnego i bezpiecznego podpisywania tych poświadczeń. Poświadczenia odbioru sa podpisywane kluczem prywatnym urzędu zdeponowanym w bezpiecznym obszarze tego modułu, co zapenia ich pełną wiarygodność. Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest gotowa przyjmować dokumenty 24h/365 dni.

W przypadku wystąpienia kwestii spornych, nie może być wątpliwości, że dostarczenie dokumentu drogą elektroniczną odbyło się prawidłowo. W tym też celu stosuje się usługę generowania poświadczeń, która korzysta z mechanizmów znakowania czasem określajacych tzw. datę pewną przyjęcia dokumentu. W celu zwiększenia wydajności i zapewnienia bezpieczeństwa generowania poświadczenia odbioru wiadomości wykorzystuje się sprzętowy moduł bezpieczeństwa HSM.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest zgodna z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym.

Informacje o artykule

Zredagował(a): t.brzezinski
Data powstania: 07.12.2015 13:32
Data ostatniej modyfikacji: 07.12.2015 13:40
Liczba wyświetleń: 2438

Podziel się

Drukuj Stworz PDF
Kierownictwo Numery kontaktowe Konta bankowe Poradnik Interesanta E-urząd Mapa serwisu